Sepetim (0) Toplam: 0,00
%22
Hollywood Sinemasında Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimlik Temsi

Hollywood Sinemasında Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimlik Temsili

Liste Fiyatı : 359,00
İndirimli Fiyat : 280,02
Kazancınız : 78,98
Taksitli fiyat : 6 x 49,24
9786057005618
1017832
Hollywood Sinemasında Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimlik Temsili
Hollywood Sinemasında Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimlik Temsili
280.02

Sinemanın ideolojik olarak kültürel temsil ve ötekiye ait sunumları içeren kodlarını birçok Hollywood filminin anlatısında görmek mümkündür. Ötekileştirme düşüncesinin temel alındığı bu yapımlar, Amerikan Sineması'nda sosyal, kültürel ve ideolojik öneme sahiptirler. Temsil ve ideolojinin çok iyi anlaşılması gereken bu tür filmlerde temel sorunun, kendi ötekisini yaratan, farklılaştırıcı ve daha da ileri bir düzeyde ırkçı söylemlere kaynak teşkil ettiği görülmektedir (Kırık ve Arvas, 2014, s.49).

11 Eylül 2001 New York'taki Dünya Ticaret Merkezi'ne ve Washington DC'nin yakınındaki Pentagon'a yapılan saldırılar, kamuoyunun bütün dikkatinin üzerinde toplandığı, ABD'de büyük panik ve korkuya yol açan ve terör gösterilerinin dalga dalga yayıldığı küresel bir medya olayı haline gelmiştir. Bu saldırılar sonrasında Hollywood Sineması'nda Müslümanlara ilişkin “öteki” temalı söylemler farklılaştırılmış, daha da ötesinde ırklılaştırılmış ve bu söylemler aynı zamanda Amerika içerisinde yaşayan Müslüman kimliğine karşı ayrıştırıcı, ırklaştırıcı bir zemine taşınmıştır. Diğer yandan Hollywood Sineması'nda 11 Eylül saldırılarından önce inşa edilen Müslüman imgeleri de çarpıcı hale getirilmiş, toplumun Müslümanlara ait dünya görüşü ve biçimi yeniden inşa edilmiştir.

‘Hollywood Sinemasında Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimliği Temsili' başlıklı çalışmada, Amerikan Sineması'nın 11 Eylül saldırılarını ele alış biçimi, bu olayla ilgili temsil tarzı politikaların ve toplumdaki etkilerin ne olduğu ve toplumsal hafızanın nasıl şekillendirilip yeniden inşa edildiği sorusu üzerinde yoğunlaşılacaktır. Temsili öğeler yoluyla bir takım tezler ileri süren Hollywood Sineması, seyirciye, belli konulara ait bakış açılarını telkin eder. Bu yüzden çalışmada 11 Eylül saldırıları sonrasında toplumdaki (biz), “ötekiye” ait bakış (terörist) açısının şekil değiştirip kitle iletişim araçlarının hepsinin bu amaca hizmet etmiş olması sorunsalı ele alınacaktır.

  • Açıklama
    • Sinemanın ideolojik olarak kültürel temsil ve ötekiye ait sunumları içeren kodlarını birçok Hollywood filminin anlatısında görmek mümkündür. Ötekileştirme düşüncesinin temel alındığı bu yapımlar, Amerikan Sineması'nda sosyal, kültürel ve ideolojik öneme sahiptirler. Temsil ve ideolojinin çok iyi anlaşılması gereken bu tür filmlerde temel sorunun, kendi ötekisini yaratan, farklılaştırıcı ve daha da ileri bir düzeyde ırkçı söylemlere kaynak teşkil ettiği görülmektedir (Kırık ve Arvas, 2014, s.49).

      11 Eylül 2001 New York'taki Dünya Ticaret Merkezi'ne ve Washington DC'nin yakınındaki Pentagon'a yapılan saldırılar, kamuoyunun bütün dikkatinin üzerinde toplandığı, ABD'de büyük panik ve korkuya yol açan ve terör gösterilerinin dalga dalga yayıldığı küresel bir medya olayı haline gelmiştir. Bu saldırılar sonrasında Hollywood Sineması'nda Müslümanlara ilişkin “öteki” temalı söylemler farklılaştırılmış, daha da ötesinde ırklılaştırılmış ve bu söylemler aynı zamanda Amerika içerisinde yaşayan Müslüman kimliğine karşı ayrıştırıcı, ırklaştırıcı bir zemine taşınmıştır. Diğer yandan Hollywood Sineması'nda 11 Eylül saldırılarından önce inşa edilen Müslüman imgeleri de çarpıcı hale getirilmiş, toplumun Müslümanlara ait dünya görüşü ve biçimi yeniden inşa edilmiştir.

      ‘Hollywood Sinemasında Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimliği Temsili' başlıklı çalışmada, Amerikan Sineması'nın 11 Eylül saldırılarını ele alış biçimi, bu olayla ilgili temsil tarzı politikaların ve toplumdaki etkilerin ne olduğu ve toplumsal hafızanın nasıl şekillendirilip yeniden inşa edildiği sorusu üzerinde yoğunlaşılacaktır. Temsili öğeler yoluyla bir takım tezler ileri süren Hollywood Sineması, seyirciye, belli konulara ait bakış açılarını telkin eder. Bu yüzden çalışmada 11 Eylül saldırıları sonrasında toplumdaki (biz), “ötekiye” ait bakış (terörist) açısının şekil değiştirip kitle iletişim araçlarının hepsinin bu amaca hizmet etmiş olması sorunsalı ele alınacaktır.

      Stok Kodu
      :
      9786057005618
      Boyut
      :
      17x24
      Sayfa Sayısı
      :
      190
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2020-11
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      280,02   
      280,02   
      3
      97,07   
      291,22   
      6
      49,24   
      295,42   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      280,02   
      280,02   
      3
      97,07   
      291,22   
      6
      49,24   
      295,42   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      280,02   
      280,02   
      3
      97,07   
      291,22   
      6
      49,24   
      295,42   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      280,02   
      280,02   
      3
      97,07   
      291,22   
      6
      49,24   
      295,42   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      280,02   
      280,02   
      3
      97,07   
      291,22   
      6
      49,24   
      295,42   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      280,02   
      280,02   
      3
      97,07   
      291,22   
      6
      49,24   
      295,42   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      280,02   
      280,02   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat