Medya Okuryazarlığı Üzerine...
Tutum ve davranışların, değerlerin, kanaatlerin ve sonuç olarak kamuoyunun nasıl oluştuğu konusu, psikolojiden sosyolojiye, siyaset biliminden pazarlamaya, ekonomiden iletişime, sosyal bilim incelemelerinin temel ilgi alanını oluşturmuştur.
Demokratik rejimlerde, kamuoyunun doğru bilgiye erişebilmesi, doğru bilgiyi analiz edip geleceğe dair öngörülerde bulunabilmek için sağlam bir mantıksal ve rasyonel düşünce yapısına sahip olması, hayati önem arz eder. Zira yanlış bilinç, yanlış siyasal davranışa, yanlış siyasal davranış ise, yanlış bir siyasal iktidara yol açar. Yanlış bilinç, yanlış tüketim alışkanlıkları, yanlış sosyal davranış, yanlış insan demektir. Demokratik olmayan rejimlerde ise, güdümlü medya, güdümlü eğitim sistemiyle birlikte, kamuoyunun bizatihi yanlış bilinç ürünü olması için el ele verebilirler. Suskunluk sarmalı, gerçek bilginin ortaya çıkıp yayılmasını engellerken, millet, fakru zaruret içinde harap ve bitap olabilir. Bu itibarla, Medya Okuryazarlığı konusu, sağlıklı ve mutlu toplum için zaruridir.
Medya Okuryazarlığı'nın İlköğretimde (İlkokul ve Ortaokul) hatta Liselerde zorunlu ders olması ve Pedagojik Formasyon Eğitimi alan İletişim Fakültesi mezunları tarafından okutulması için büyük çaba harcadığına şahit olduğum İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi geçmiş dönem Dekanı Prof. Dr. Nilüfer Sezer'in Doç. Dr. Nuray Yılmaz Sert ile birlikte derlediği ‘Medya Okuryazarlığı Üzerine', çok önemli bir eser… Sakarya Üniversitesi'nden Prof. Dr. Aytekin İşman, İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu ve Galatasaray Üniversitesi'nden Doç Dr. Nebahat Akgün Çomak'ın Bilim Kurulu'nda yer aldığı bu değerli kitapta, çok değerli çalışmalar yer alıyor. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'ndeki ilk Dekanlık dönemimde, 2005'de düzenlediğimiz 1. Uluslararası Medya Okuryazarlığı Konferansı'ndan bugüne, çok zaman geçti. Sosyal medya, yaşantımızın merkezine oturdu. Dijitalleşen çağda, Medya Okuryazarlığı konusunu yeniden ele almak gerekiyordu. İşte bu kitap, bu eksikliği de gideriyor. Umarım bu eser, doğru insanı ve doğru toplumu yaratacak önemli bir araç olan Medya Okuryazarlığı eğitiminin yayılmasına da vesile olur.
Daha güzel bir dünya dileğiyle…
- Prof. Dr. Melda Cinman (Şimşek)
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi
- Açıklama
Tutum ve davranışların, değerlerin, kanaatlerin ve sonuç olarak kamuoyunun nasıl oluştuğu konusu, psikolojiden sosyolojiye, siyaset biliminden pazarlamaya, ekonomiden iletişime, sosyal bilim incelemelerinin temel ilgi alanını oluşturmuştur.
Demokratik rejimlerde, kamuoyunun doğru bilgiye erişebilmesi, doğru bilgiyi analiz edip geleceğe dair öngörülerde bulunabilmek için sağlam bir mantıksal ve rasyonel düşünce yapısına sahip olması, hayati önem arz eder. Zira yanlış bilinç, yanlış siyasal davranışa, yanlış siyasal davranış ise, yanlış bir siyasal iktidara yol açar. Yanlış bilinç, yanlış tüketim alışkanlıkları, yanlış sosyal davranış, yanlış insan demektir. Demokratik olmayan rejimlerde ise, güdümlü medya, güdümlü eğitim sistemiyle birlikte, kamuoyunun bizatihi yanlış bilinç ürünü olması için el ele verebilirler. Suskunluk sarmalı, gerçek bilginin ortaya çıkıp yayılmasını engellerken, millet, fakru zaruret içinde harap ve bitap olabilir. Bu itibarla, Medya Okuryazarlığı konusu, sağlıklı ve mutlu toplum için zaruridir.
Medya Okuryazarlığı'nın İlköğretimde (İlkokul ve Ortaokul) hatta Liselerde zorunlu ders olması ve Pedagojik Formasyon Eğitimi alan İletişim Fakültesi mezunları tarafından okutulması için büyük çaba harcadığına şahit olduğum İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi geçmiş dönem Dekanı Prof. Dr. Nilüfer Sezer'in Doç. Dr. Nuray Yılmaz Sert ile birlikte derlediği ‘Medya Okuryazarlığı Üzerine', çok önemli bir eser… Sakarya Üniversitesi'nden Prof. Dr. Aytekin İşman, İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu ve Galatasaray Üniversitesi'nden Doç Dr. Nebahat Akgün Çomak'ın Bilim Kurulu'nda yer aldığı bu değerli kitapta, çok değerli çalışmalar yer alıyor. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'ndeki ilk Dekanlık dönemimde, 2005'de düzenlediğimiz 1. Uluslararası Medya Okuryazarlığı Konferansı'ndan bugüne, çok zaman geçti. Sosyal medya, yaşantımızın merkezine oturdu. Dijitalleşen çağda, Medya Okuryazarlığı konusunu yeniden ele almak gerekiyordu. İşte bu kitap, bu eksikliği de gideriyor. Umarım bu eser, doğru insanı ve doğru toplumu yaratacak önemli bir araç olan Medya Okuryazarlığı eğitiminin yayılmasına da vesile olur.
Daha güzel bir dünya dileğiyle…
- Prof. Dr. Melda Cinman (Şimşek)
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim ÜyesiStok Kodu:9786057557537Boyut:14x21Sayfa Sayısı:288Baskı:1Basım Tarihi:2019-02Kapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. Hamur
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim225,42225,42378,15234,44639,64237,82Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim225,42225,42378,15234,44639,64237,82Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim225,42225,42378,15234,44639,64237,82Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim225,42225,42378,15234,44639,64237,82Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim225,42225,42378,15234,44639,64237,82World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim225,42225,42378,15234,44639,64237,82Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim225,42225,423--6--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.