Sosyal Medyada Influencer Etkisi: Parasosyal Etkileşimden Satın Alma Kararına

Üniversite öğrencilerinin sosyal medya influencerları ile kurduğu parasosyal ilişki düzeyini ve kurulan bu ilişkinin satın alma davranışı üzerindeki aracılık etkisini ölçme maksadıyla hazırlanan çalışmada, Horton ve Wohl tarafından literatüre kazandırılan ve televizyon/radyo karakterleriyle izleyiciler arasında gerçekleşen tek yönlü bir ilişkiyi ifade eden parasosyal etkileşim kavramı, yeni medya boyutu ile influencerlar üzerinden değerlendirilmiştir. Son yıllardaki hızlı yükselişiyle pazarlamaya yeni bir boyut getiren sosyal medya platformlarının yeni kanaat önderi olarak adlandırılan influencerlar, yüksek takipçi sayıları ve etkileşim oranları sebebiyle markalar için önemli bir pazarlama aracı haline gelmiştir. Buradan hareketle bu kitapta öncelikle sosyal medya ve influencer pazarlama konusu incelendikten sonra ikinci bölümde parasosyal etkileşim konusu ele alınmıştır. Son bölümde ise Kastamonu Üniversitesi öğrencilerinin influencerlarla kurdukları parasosyal ilişkinin satın alma kararı üzerindeki aracılık etkisi niceliksel araştırma yöntemiyle incelenmiştir.
- Açıklama
Üniversite öğrencilerinin sosyal medya influencerları ile kurduğu parasosyal ilişki düzeyini ve kurulan bu ilişkinin satın alma davranışı üzerindeki aracılık etkisini ölçme maksadıyla hazırlanan çalışmada, Horton ve Wohl tarafından literatüre kazandırılan ve televizyon/radyo karakterleriyle izleyiciler arasında gerçekleşen tek yönlü bir ilişkiyi ifade eden parasosyal etkileşim kavramı, yeni medya boyutu ile influencerlar üzerinden değerlendirilmiştir. Son yıllardaki hızlı yükselişiyle pazarlamaya yeni bir boyut getiren sosyal medya platformlarının yeni kanaat önderi olarak adlandırılan influencerlar, yüksek takipçi sayıları ve etkileşim oranları sebebiyle markalar için önemli bir pazarlama aracı haline gelmiştir. Buradan hareketle bu kitapta öncelikle sosyal medya ve influencer pazarlama konusu incelendikten sonra ikinci bölümde parasosyal etkileşim konusu ele alınmıştır. Son bölümde ise Kastamonu Üniversitesi öğrencilerinin influencerlarla kurdukları parasosyal ilişkinin satın alma kararı üzerindeki aracılık etkisi niceliksel araştırma yöntemiyle incelenmiştir.
Stok Kodu:9786255997784Boyut:160x240Sayfa Sayısı:183Basım Yeri:AnkaraBaskı:1Basım Tarihi:Aralık 2024Kapak Türü:Amerikan ciltKağıt Türü:Kitap kağıdıDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim311,22311,223107,89323,67654,72328,34Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim311,22311,223107,89323,67654,72328,34Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim311,22311,223107,89323,67654,72328,34Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim311,22311,223107,89323,67654,72328,34Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim311,22311,223107,89323,67654,72328,34World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim311,22311,223107,89323,67654,72328,34Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim311,22311,223--6--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.